wtorek, 16 kwietnia 2013

16.04.2013 [wtorek]

Podstawy przedsiębiorczości [IB i IH]

Temat: Zebranie wiadomości na temat roli państwa w gospodarce rynkowej.
[Jak w temacie - powtórzenie. Sprawdzian zapowiedziany na 23.04.2013, to jest na wtorek.]

Informatyka [IB]

Prezentacji ciąg dalszy, oprócz tego zaczęliśmy robienie quizów w PowerPoincie.

Religia [IB]

Zastępstwo z p. dyrektorem, pogaduchy.

Niemiecki

Również zastępstwo. Zadania na lekcji i/lub do domu:
  • Wizyta u lekarza. Napisz dialog, w którym zawrzesz: dolegliwości, możliwe przyczyny, zalecenia lekarza oraz wpływ choroby na Twoje plany.
  • U14/77.
 

Polski [IB]

Temat: "Jak rozumieć brak rozumu?"

Dlaczego Gustaw Herling-Grudziński może być nazwany bohaterem heroicznym?
  • napisał Inny świat, by ukazać prawdę o tym, co działo się w sowieckich łagrach,
  • dążył do obrony własnego systemu wartości - podejmował działania z góry skazane na porażkę,
  • zdecydował się na głodówkę - podjął ryzyko (odmówienie wyjścia do pracy było traktowane jak przestępstwo), walczył o swoje prawa (w wyniku podpisania układu Sikorski-Majski, jako Polak powinien zostać zwolniony z łagru na zasadach amnestii), nie złamał się, gdy władze obozowe rozdzieliły grupę Polaków, by w ten sposób oddziaływać na ich psychikę,
  • dzielił się jedzeniem - czymś bezcennym dla więźniów,
  • nie wydał Kostylewa, radził mu, by podjął pracę chociaż przez kilka dni, chciał pójść za niego na etap - na pewną śmierć.

Zakończenie książki
Powiedzenie "rozumiem" wiązało się z rozgrzeszeniem winowajcy z tego, co zrobił - z uciszeniem jego sumienia. Herling-Grudziński nie spełnił jego prośby, ponieważ nie w jego mocy było udzielanie przebaczenia w imieniu osób, które skrzywdzono - mieli do tego prawo jedynie sami poszkodowani bądź (w ostateczności) ich bliscy. Powiedzenie "rozumiem" wymagało od Grudzińskiego, by przyznał, że zakładanie łagrów przez Rosjan było słuszne oraz że zbrodnia donosicielstwa jest przez niego tolerowana.

***

Pracy domowej, oprócz nauczenia się, nie ma. Dopiero uzgodnimy, kiedy klasówka z lektury. 

Angielski [grupa zaawansowana]

Topic: Description of a place - writing.

Vocabulary:
a setting - sceneria
urban [connected with the city] - miejski
a wide variety - wielkie bogactwo, różnorodność   
 

Na lekcji: 
  • 1,2,3/81 Student's Book,
  • 8.3 1,2/124 Student's Book.

Praca domowa:
  • na jutro [środę] 1,2,3/86 Workbook,
  • na poniedziałek [22.04.] 6,7/81 Student's Book.

Test ze słownictwa z Unitu 8 w poniedziałek 22.04.

Matematyka rozszerzona

[...]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała Sasame Ka dla Zaczarowane Szablony