Plan:
1. matematyka
2. wiedza o społeczeństwie
3. j. angielski
4. j. angielski
5. j. polski
6. filozofia
7. religia
8. łacina
9. łacina
Matematyka
Sprawdzenie pracy domowej: zadanie 1/170, podpunkty c, e, g.
Lekcja:
Praca domowa: zadania 4 i 6/170 (wszystkie podpunkty).
Sprawdzenie pracy domowej |
Lekcja (1) |
Lekcja (2) |
Lekcja (3) |
WoS
Angielski - zaawansowana (Upper-Intermediate)
Na lekcji: 1, 2, 3, 4/85 (Student's Book).
Kserówki:
Praca domowa: test/56 (Workbook), reading/57 (Workbook).
Matura Prime Time - Upper-Intermediate - Student's Book - strona 85 |
Kserówka 1 |
Kserówka 2 |
Polski
Na lekcji: czytaliśmy i omawialiśmy fragmenty Pani Bovary ze stron 92-96.
Praca domowa: przeczytać Kontynuacje i nawiązania/96 i Panią Bovary w internecie/97.
Praca domowa: przeczytać Kontynuacje i nawiązania/96 i Panią Bovary w internecie/97.
*
Lalkę omawiamy w poniedziałek (24.03.).
Filozofia
Religia
1. Chrześcijanie ze względu na godność osoby ludzkiej mają prawo i obowiązek do kształtowania życia społecznego z poszanowaniem norm i zasad uznawanych przez Ewangelię jako właściwe i służące rozwojowi społeczeństwa.
2. Jaka jest zależność między nauczaniem Jezusa a nauczaniem Kościoła w sprawach społecznych?
Ewangelia ma prawo wpływać na życie społeczne, jeśli zachowany jest ład społeczny, w którym poszanowanie godności ludzkiej powinno jednoczyć wysiłki wszelkich instytucji państwowych i religijnych w budowaniu trwałych podstaw pokoju i ładu społecznego.
3. W jakich dokumentach błogosławiony Jan Paweł II ukazał problematykę rozwoju życia osobistego, rodzinnego i społecznego człowieka?
Encykliki:
1980 - Laborem exercens1991 - Centesimus annus (łac. setna rocznica - encyklika wydana 100 lat po encyklice papieża Leona XIII Rerum novarum)1995 - Evangelium vitae - o obronie życia ludzkiego i ochronie praw osób bezbronnych1987 - Solliciduo rei socialis - o potrzebie solidarności międzyludzkiej1981 - Familiaris Consoratio - o jednoczeniu rodziny w świecie współczesnym
Łacina
Temat: Wstęp do deklinacji. Zaimki osobowe. Budowa zdania pojedynczego. Deklinacja pierwsza.
Mamy zaprowadzić sobie zeszyt (ja preferuję wydzielenie kilkudziesięciu kartek z końca zeszytu), w którym będziemy wypisywać polskie słowa, pochodzące bezpośrednio od łacińskich (z tłumaczeniem).
Lekcja (1) |
Lekcja (2) |
Lekcja (3) |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz