Plan:
1. -
2. j. polski
3. matematyka
4. gzw
5. j. angielski
6. przyroda
7. wf
Polski
Temat: Sens zapożyczeń.
Przykłady:
neologizmów: gimbus, gimbaza, troglodycki
złożeń i zrostów: światopogląd, infografika
neosemantyzmów: sieć (dawniej jako rybacka lub pajęcza, dziś jako Internet)
zapożyczeń:
właściwych: Internet
kalek językowych: Rzecz Pospolita
sztucznych: grandmatka (z "Rolowania" ^^)
[Po zapisaniu powyższego w zeszycie, omawialiśmy tekst "Polski się angliczy", str. 248-9 w podręczniku. Niżej podyktowana (!) przez Panią notatka.]
Refleksja:
Współczesny język polski ma tendencję do gwałtownych przemian. Językoznawcy poddają refleksji dużą ilość zapożyczeń, zwłaszcza z języka angielskiego. Szczególne obawy budzą zapożyczenia znaczeniowe (kondycja, klinika, dramatycznie) oraz kopiowanie zachodnich struktur gramatycznych, np. przez łączenie dwóch rzeczowników z pominięciem fleksji (Wola Park, Sopot Festiwal).
Praca domowa: Brak, chociaż wczorajszej nie sprawdzaliśmy, więc obowiązuje na poniedziałek.
Matematyka
Temat: Związki między funkcjami trygonometrycznymi tego samego kąta w trójkącie prostokątnym.
Tutaj... Hm... Cóż... Powodzenia w rozczytywaniu się. ;)
Aha, jeszcze trzeba pamiętać, że sinα² nie równa się (sinα)², ale (sinα)² = sin²α.
Chodzi generalnie o to, że do kwadratu podnosimy wartość sinusa, a nie rozwartość kąta. No.
Pierwsze zadanie podyktowała nam nauczycielka, brzmiało tak:
Oblicz wartości pozostałych funkcji kąta ostrego α, jeżeli sinα=½.
Potem już zadania z podręcznika:
Na lekcji: 1[b, f]/170
Do domciu: 1[c, e, g]/170
(coś tam jeszcze było z zadaniem drugim, ale nie jestem pewien; zweryfikuję i dopiszę)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz