Plan:
1. niemiecki/rosyjski/francuski
2. j. polski
3. matematyka
4. j. angielski
5. wiedza o społeczeństwie
6. historia
7. historia
Polski
Epistolografia
łac. epistola - listepistoła - staropolskie określenie listu
Epistolografia:
1. sztuka pisania listów
2. piśmiennictwo listowe (termin dotyczący zbiorów)
Przykłady epistolografii:
- listy Jana III Sobieskiego do jego żony, Marysieńki (XVII wiek) - listy te były pisane specjalnym szyfrem,
- Nowa Heloiza J. J. Rousseau - powieść epistolarna,
- Werter Goethego, wzorowany na Nowej Heloizie - wzór pisarstwa romantycznego, wzorzec listu sentymentalnego, uczuciowego, w którym wydarzenia stanowią tło dla uczuć.
Funkcje języka:
a) magiczna - język zapewnia łączność z płaszczyzną metafizyczną:
- zaklęcia,
- przekleństwa,
- przyrzeczenia,
- śluby,
- sytuacje prawne,
- informacyjna,
- ekspresywna,
- impresywna (perswazyjna),
- poetycka (estetyczna) - nie jest ważna treść, ale to, jak się ją przekazuje (nie ważne, co się mówi, ale jak się mówi),
- metajęzykowa - używanie języka do mówienia o języku,
- fatyczna - służąca podtrzymaniu rozmowy.
Rodzaje listów:
- konfesyjna (zwierzeniowa),
- dysertacyjna - rozważanie jakiegoś tematu,
- utylitarna - przekazanie komuś jakichś informacji, by adresat mógł zrobić z nich użytek.
Największe zbiory listów romantycznych:
a) listy Juliusza Słowackiego do matki (ok. 130 zachowanych, nie licząc listów jego matki do niego),
b) listy Zygmunta Krasińskiego, uważanego za największego epistolografa romantyzmu w Polsce (zostało opublikowane kilkaset jego listów):
- do Delfiny Potockiej,
- do Juliusza Słowackiego,
- do ojca,
- do George Sand (francuskiej pisarki),
- do Delfiny Potockiej,
- do Marii Wodzińskiej,
Matematyka
W razie gdyby coś było nieczytelne, dowody wrzucam jeszcze raz:
Dowód 1. Logarytm iloczynu |
Dowód 2. Logarytm ilorazu |
Na lekcji:
- ćwiczenie 2/89,
- ćwiczenie 3/90.
Praca domowa:
- dokończyć ćwiczenie 3/90,
- zadanie 1/90.
Praca domowa |
Angielski
Zadania na lekcji:
Słówka z Check these words/s. 34 (mamy znać wszystkie, poniżej podaję wybrane i ich synonimy i/lub tłumaczenie):
to rule = to govern = to control
to long = to miss = to desire - tęsknić, pożądać
to mend = to repair
to make do = to manage
a time warp - zakrzywienie czasoprzestrzeni
Praca domowa: zadanie 2/37 (uzupełnienie tekstu) w podręczniku (Student's Book).
Na następnej lekcji obowiązują nas słówka z białej tabelki Check these words na stronie 36.
- sprawdzaliśmy 3/35,
- 4/35, podpunkt b.
Słówka z Check these words/s. 34 (mamy znać wszystkie, poniżej podaję wybrane i ich synonimy i/lub tłumaczenie):
to rule = to govern = to control
to long = to miss = to desire - tęsknić, pożądać
to mend = to repair
to make do = to manage
a time warp - zakrzywienie czasoprzestrzeni
Praca domowa: zadanie 2/37 (uzupełnienie tekstu) w podręczniku (Student's Book).
Na następnej lekcji obowiązują nas słówka z białej tabelki Check these words na stronie 36.
WoS
Temat: Utrwalenie wiadomości - naród, ojczyzna i mniejszości narodowe.
Całą lekcję powtarzaliśmy wiadomości z działu, notatek nie było, pracy domowej też nie.
W przyszłą środę piszemy sprawdzian i rozprawkę (jedno na jednej, drugie na drugiej lekcji). Pani podała nam temat rozprawki, cobyśmy się lepiej przygotowali:
Scharakteryzuj sytuację prawną mniejszości narodowych i etnicznych we współczesnej Polsce oraz procesy społeczno-kulturowe, którym podlegają.
Historia
Temat: Europa zachodnia w IX-X wieku.
Temat: Słowianie i Węgrzy.
Praca na lekcji: klasa była podzielona na grupy i każda opracowywała jakieś zagadnienia z powyższych dwóch tematów w podręczniku. Zdążyliśmy przerobić wszystko oprócz monarchii węgierskiej.
Nie było pracy domowej.
Nie pisaliśmy kartkówki. Będzie jutro (środa), obowiązujący materiał to pierwsze sześć tematów z podręcznika.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz