Plan:
1. przyroda
2. matematyka
3. niemiecki/rosyjski/francuski
4. wf
5. j. polski
6. j. polski
7. -
Przyroda
W środę kartkówka (bez dzisiejszej lekcji).
Matematyka
Wszyscy robiliśmy zadanie 6/74, które na ostatniej lekcji (wtorek 05.11.) było do domu dla chętnych [link].
Temat: Potęga o wykładniku rzeczywistym.
Temat: Potęga o wykładniku rzeczywistym.
Praca domowa:
- zadania 1,2/77,
- dokończyć zadanie 3/77.
Niemiecki
den 7. November 2013
Thema: Konflikte zu Hause.
Zdania okolicznikowe czasu z "als" i "wenn" odpowiadają na pytanie "wann?" (kiedy?). Są to zdania podrzędnie złożone - orzeczenie znajduje się na końcu.
Zastosowania "wenn":
- przyszłość,
- teraźniejszość,
- przeszłość (czynność wielokrotna).
Słówka:
jedes Mal - za każdym razem
jederzeit - o każdej porze, w każdej chwili
meistens - najczęściej
oft - często
häufig - często
sich streiteen (strit, gestrietten) über + Akk./mit + D. - kłócić się o.../z...
worüber? - o co?
mit wem? - z kim?
die Unordnung - nieporządek
das Chaos - nieporządek, chaos
aufgeregt - zdenerwowany, zaniepokojony
sauer - zły
gleich - zaraz
frech - bezczelny
statt - zamiast
ich will meine Ruhe haben - chcę mieć spokój
herrschen - panować (np. nieporządek)
Jahrhundert - wiek, stulecie
überlassen - zostawiać, przekazywać (np. pracę, obowiązki)
unvorbereitet - nieprzygotowany
Na lekcji:
- A19, A20/24,
- reguła gramatyczna z A29/26 i Regel/26,
- A30/27 (podpunkty 1., 2. i 3.).
Strona 24. |
Strona 26. |
A30/27
1. Wie alt war deine Oma, als sie geheiratet hat?
Meine Oma war 25, als sie geheiratet hat.
2. Was sagen deine Eltern, wenn du spät von einer Party kommst?
Meine Eltern ärgern sich, wenn ich spät von einer Part komme.
Wenn ich spät von einer Party komme, ärgern sich meine Eltern. *
3. Was macht der Deutschlehrer/die Deutschlehrerin, wenn du unvorbereitet bist?
Die Lehrerin gibt eine Eins, wenn ich unvorbereitet bin.
Praca domowa:
- porządnie opisać obrazek z A19/24 (rozbudowany opis na podstawie A20),
- zrobić zadanie A21/24 i wypisać z niego słówka,
- dokończyć A30/27 (zrobić podpunkty 4. i 5.),
- Ü15, Ü16/78.
Polski
Na tej lekcji zaczęliśmy omawiać Dziadów część III, ale chyba ciężko będzie mi napisać notatki, dopóki nie przeczytam książki. o_O
Praca domowa: przeanalizuj wiersz Do matki Polski Adama Mickiewicza (strony 231-232) i napisz krótką notatkę, w której znajdą się następujące informacje:
- adresat utworu,
- zabiegi stylistyczne,
- nastrój utworu,
- wydarzenia historyczne, do których odwołuje się wiersz,
- sens ostatniej strofy.
Hej
OdpowiedzUsuńZ jakiej aplikacji robione są skany zeszytów i podręczników?