poniedziałek, 13 stycznia 2014

13.01.2014 (poniedziałek)

Plan:
1. matematyka
2. wiedza o społeczeństwie
3. j. polski
4. j. angielski
5. j. angielski
6. filozofia
7. religia
   

Matematyka

Temat: Suma początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego - zadania z treścią.
  
Na lekcji:
  • zadanie 4/126, podpunkt a,
  • zadanie 5/126, podpunkt a,
  • zadanie 6/127, podpunkt a.
     
Lekcja (2)
 
Lekcja (2)
   
Praca domowa:
  • zadanie 4/126, podpunkt b,
  • zadanie 5/127, podpunkt b.
   

Wiedza o społeczeństwie

Temat: Opinia publiczna. 
   
1. Opinia publiczna to ogół ocen, sądów i poglądów całego społeczeństwa lub grup społecznych na temat istotnych problemów państwowych i międzynarodowych. 
  
2. Kto wyraża opinię publiczną? 
  • grupy zawodowe (np. lekarze, nauczyciele), 
  • grupy wiekowe. 
      
3. Podatność opinii publicznej na manipulacje. 
   
4. Badania opinii publicznej przez wyspecjalizowane instytucje w Polsce: 
a) zależne: 
  • OBOP - Ośrodek Badania Opinii Publicznej, 
  • CBOS - Centrum Badania Opinii Społecznej, 
b) niezależne:  
  • Sopocka Pracownia Badań Społecznych, 
  • Demoskop. 
      
5. Tematy sondaży: 
  • oglądalność telewizyjna, 
  • popularność polityczna, 
  • preferencje wyborcze. 
 
6. W sondażach uwzględniane są: 
  • wiek, 
  • wykształcenie, 
  • miejsce zamieszkania, 
  • pochodzenie. 
   
7. Zasady badań:
  • grupa osób badanych musi być reprezentatywna (musi składać się z 1200-1500 osób),
  • sformułowanie pytań (pytania muszą być jasne, zrozumiałe, niepodchwytliwe),
  • wybór respondentów (losowy lub nielosowy).
  
8. Marketing społeczny - forma odwoływania się do opinii publicznej - zadanie pozyskiwania funduszy na realizację projektów i budowanie wizerunku organów pozarządowych.
 

Polski

Omawialiśmy analizy porównawcze Hymnu Słowackiego i Mojej piosnki II Norwida.

Wskazówki dla nas:
  • w tym przypadku powinniśmy wyciągnąć więcej wątków autobiograficznych i zaznaczyć, że są one przemycone (nic nie jest powiedziane wprost), 
  • mamy określać typ liryki (w oby powyższych przypadkach liryka bezpośrednia), 
  • mamy cytować (nie za dużo, ale mamy), 
  • czasowniki, jakie można wykorzystać ze słowem topos: używać, przekształcać, wykorzystać, stosować, pojawić się. 
   

Angielski 

Upper-Intermediate 

Kserówki (niekoniecznie w tej kolejności):
   
Kserówka 1 (w trakcie czyszczenia)

Praca domowa: zrobić zaznaczone ćwiczenia:

 
Kserówka 1
  

Filozofia

[...]

Pod koniec lekcji napisaliśmy kartkówkę z tego, co przerobiliśmy na tej lekcji.
  

Religia

Pisaliśmy sprawdzian.
Zakres materiału:
  • imiona Boga,
  • Protoewangelia,
  • definicja i rodzaje grzechów,
  • Stare i Nowe Przymierze (Abraham, Mojżesz, Jezus Chrystus).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szablon wykonała Sasame Ka dla Zaczarowane Szablony