Plan:
1. j. polski
2. j. polski
3. wf
4. matematyka
5. historia
6. wiedza o społeczeństwie
7. -
Polski
Praca domowa:
- czy można uzasadnić zbrodnię w imię idei? (mamy wypisać argumenty w punktach),
- co o złożoności ludzkiej natury mówi Dostojewski w Zbrodni i karze? (z elementami charakterystyki)
We wtorek będziemy wytaczać Raskolnikowowi proces. Adu, będziesz oskarżycielem. ;)
Matematyka
Lekcja (1) |
Lekcja (2) |
Praca domowa: zadanie 8/215, zadanie 4/217.
Historia
Temat: Wojny Rzeczpospolitej z sąsiadami w okresie panowania Zygmunta III Wazy.
Lekcja (1) |
Lekcja (2) |
Lekcja (3) |
Nie było pracy domowej (kalendarium z końca notatek zaczynaliśmy robić na następnej lekcji).
WoS
Kontynuacja tematu: Relacje między państwem a kościołem i związkami wyznaniowymi.
4. Formy organizacji kościelnych:
a) kościół,
b) sekta,
c) wyznanie,
d) kult.
5. Stosunki między państwem a kościołem i związkami wyznaniowymi:
a) aspekt społeczno-kulturowy,
b) aspekt polityczny,
c) aspekt prawno-ustrojowy:
- państwa ateistyczne: Korea Północna, ZSRR,
- państwa wyznaniowe (obecna jest religia dominująca): Grecja (Kościół prawosławny jest uprzywilejowany), Wielka Brytania, państwa islamskie (np. Arabia Saudyjska),
- państwa świeckie:
- radykalnie świeckie: Francja, Holandia,
- umiarkowanie świeckie: Polska, Niemcy, Austria, Hiszpania, Włochy.
6. Relacje między państwem a Kościołem w Polsce:
a) Konstytucja RP (invocatio Dei) - zapewnienie wolności wyznania,
b) ustawa z 17 maja 1989 roku o gwarancjach wolności sumienia i wyznania,
c) Konkordat Polski ze Stolicą Apostolską (został podpisany w 1993 roku, wszedł w życie 5 lat później).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz