Plan:
1. niemiecki/rosyjski/fancuski
2. j. polski
3. matematyka
4. angielski
5. wiedza o społeczeństwie
6. historia
7. historia
Niemiecki
Thema: Was bedeutet Freundschaft?
Słówka:
einig sein - być zgodnym
halb so spaß - w połowie tak zabawny
entdecken - odkrywać
ausgehen (Gesprächsthemen) - wyczerpywać się (tematy do rozmowy)
das Selbstvertrauen - pewność siebie
befreunden sein - być zaprzyjaźnionym
sich befreunden - zaprzyjaźnić się
Freundschaft schließen - zawrzeć przyjaźń
[cdn]
Słówka:
einig sein - być zgodnym
halb so spaß - w połowie tak zabawny
entdecken - odkrywać
ausgehen (Gesprächsthemen) - wyczerpywać się (tematy do rozmowy)
das Selbstvertrauen - pewność siebie
befreunden sein - być zaprzyjaźnionym
sich befreunden - zaprzyjaźnić się
Freundschaft schließen - zawrzeć przyjaźń
[cdn]
Praca domowa:
- A3/29 (pisemnie),
- Ü1, Ü2, Ü3/84,
- Ü19/87.
Polski
Sprawdzian z romantyzmu.
Matematyka
Angielski
Omawialiśmy budowę listu formalnego (na razie tylko teoria). Wszystko jest na stronie WB2 (Student's Book).
Zadania na lekcji: 1/WB2 (Student's Book).
Nie było pracy domowej.
Klasówka z Unitu 2 jest zapowiedziana na 06.12. (poniedziałek). Zakres materiału:
Zadania na lekcji: 1/WB2 (Student's Book).
Nie było pracy domowej.
Klasówka z Unitu 2 jest zapowiedziana na 06.12. (poniedziałek). Zakres materiału:
- dialogi w sklepie (Student's Book, strona 33),
- tłumaczenie zdań,
- synonimy,
- wpisywanie przyimków w luki.
WoS
Temat: Spory światopoglądowe.
1. Sprawiedliwość - zasada moralna, domagająca się poszanowania praw innych i właściwego podziału dóbr materialnych. Pojęcie to jest wieloznaczne i rozumiane według różnych zasad.
2. Podział sprawiedliwości według Arystotelesa: *
a) wyrównawcza,
b) rozdzielcza:
a) wyrównawcza,
b) rozdzielcza:
- każdemu po równo,
- każdemu według wysiłku,
- każdemu według potrzeb,
- każdemu według pracy,
- każdemu według zasług,
- każdemu według urodzenia.
3. Problemy moralne współczesnego społeczeństwa.
Zaczęliśmy prezentacje dotyczące aborcji, eutanazji, praw jednostki, praw mniejszości seksualnych, dopuszczalności badań genetycznych, etycznego aspektu ochrony środowiska oraz problemu kary za przestępstwo. Dokończymy na następnej lekcji.
Nie było pracy domowej.
Historia
Temat: Kryzys monarchii piastowskiej.
[Notatki]
W ciągu kilku ostatnich minut lekcji robiliśmy tekst źródłowy ze strony 354 (pisemnie, krótko odpowiadaliśmy na pytania pod tekstem).
[Notatki]
W ciągu kilku ostatnich minut lekcji robiliśmy tekst źródłowy ze strony 354 (pisemnie, krótko odpowiadaliśmy na pytania pod tekstem).
Praca domowa: znaleźć w internecie fragmenty kroniki Galla Anonima i Wincentego Kadłubka, dotyczące konfliktu biskupa Stanisława i Bolesława Śmiałego (jeżeli będzie za dużo tekstu, by się przez niego przedrzeć, na stronie 336 w podręczniku są części potrzebnych fragmentów - trzeba je sobie wygooglać, żeby mieć całość) i je przeczytać. Musimy wyszukać w podanych tekstach (i nie tylko) informacje:
- kim byli Gall Anonim i Wincenty Kadłubek,
- kiedy pisali,
- skąd czerpali swoją wiedzę,
- na ile mogli i chcieli być obiektywni,
- jakie były przyczyny konfliktu biskupa Stanisława i Bolesława Śmiałego,
- jaki był przebieg wydarzeń i na ile da się go ustalić,
- czy da się ustalić, dlaczego Stanisław został skazany na karę śmierci?
Dodatkowo musimy stworzyć kalendarium wydarzeń od wypędzenia Bolesława Śmiałego z Polski do wydania testamentu Bolesława Krzywoustego.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz