Plan:
1. niemiecki/francuski/rosyjski
2. j. polski
3. matematyka
4. j. angielski
5. wiedza o społeczeństwie
6. historia
7. historia
Niemiecki
Thema: Warum liest man?
Słówka:
der Sieger - zwycięzca
der Wettbewerb - konkurs
hervorrufen - wywoływać (emocje)
aufhören - skończyć, przestać
verändern - zmieniać
erfahren - dowiadywać się
die Erfahrung - doświadczenie
die Weltanschauung gestalten - kształtować światopogląd
zum Denken anregen - pobudzać do myślenia (rozdzielnie złożony)
die Fantasie anregen/entwickeln - pobudzać/rozwijać wyobraźnię
aus den Bücher vielen lernen/erfahren - dużo uczyć/dowiadywać się z książek
das Wissen vertiefen/erweitern - pogłębiać/poszerzać wiedzę
Spaß machen/bereiten - sprawiać radość/przyjemność
lachen - śmiać się
weinen - płakać
das Leben bereichen - wzbogacać życie
am Schicksal der Hauptfiguren teilnehmen - śledzić losy głównych bohaterów
nicht aus der Hand legen können - nie móc odłożyć
spannende Handlung - wartka, ciekawa, zajmująca akcja
sich abspielen - rozgrywać się
das Buch/der Roman von... (określenie, kto jest autorem książki/powieści)
die Lesengewohnheit - przyzwyczajenia związane z czytaniem
der Büchefreund - miłośnik książek
die Leseratte - mól książkowy
das Gedicht, -e - wiersz
gründlich - dokładnie
genau - dokładnie
flüchtig - pobieżnie
der Ratgeber - poradnik
der Reiseführer - przewodnik (turystyczny)
das Drama, die Dramen - dramat(y)
die Zeitung - gazeta
die Zeitschrift - czasopismo
die Illustrierte - czasopismo ilustrowane
die Fachliteratur - literatura fachowa (specjalistyczna)
die Belletristik - beletrystyka
die Erzählung - opowiadanie, nowela
naturwissenschaftliche Bücher - książki przyrodnicze
Na lekcji: 9,10/11.
Praca domowa:
- nauczyć się słówek,
- A11/12 (słuchanka),
- umieć powiedzieć w oparciu o A12/12,
- zadania 5,7/66-7.
Polski
[Notatki]
Skończyliśmy omawiać Lilije i przerobiliśmy Świteź Mickiewicza.
Trzeba znać tabelę ze strony 67.
Praca domowa: przeczytać Ucieczkę Mickiewicza ze stron 68-72 i opisać:
Skończyliśmy omawiać Lilije i przerobiliśmy Świteź Mickiewicza.
Trzeba znać tabelę ze strony 67.
Praca domowa: przeczytać Ucieczkę Mickiewicza ze stron 68-72 i opisać:
- scenerię,
- sytuację bohaterki,
- wygląd konia i jeźdźca.
Matematyka
WoS
Argumenty do tezy Rodzina jest podstawową grupą społeczną:
- jest najstarszą historycznie formą,
- jest najpowszechniejszą formą,
- zaspokaja najważniejsze potrzeby człowieka,
- dzięki funkcji prokreacyjnej daje możliwość istnienia społeczeństwa.
Temat: Stosunki prawno-rodzinne.
1. Rodzina w świetle prawa.
Kodeks Rodzinny i Opiekuńczy z dnia 25.02.1964 z późniejszymi zmianami.
2. Małżeństwo - usankcjonowany (potwierdzony) przez prawo trwały, równoprawny związek kobiety i mężczyzny, zawarty w obecności dwóch pełnoletnich świadków.
3. Konkordat - umowa międzynarodowa między państwem świeckim a stolicą apostolską, normująca stosunki religijne w państwie.
Podpisanie obecnie obowiązującego w Polsce konkordatu: 1993 (ratyfikowany w 1995 roku).
4. Przeszkody w zawarciu związku małżeńskiego:
- bigamia - ktoś jest już w związku małżeńskim,
- ograniczenie wiekowe - do zawarcia małżeństwa konieczne jest ukończenie 18 lat,
- pokrewieństwo i powinowactwo,
- ubezwłasnowolnienie.
*wstępni - rodzina, od której się pochodzi (rodzice, dziadkowie etc.)
zstępni - rodzina, która pochodzi od danej osoby
5. Powody ustania małżęństwa:
- śmierć,
- rozwód.
6. Separacja - rodzaj ustania małżeństwa bez możliwości zawarcia drugiego.
7. Intercyza - przedślubny lub poślubny kontrakt regulujący stosunki między małżonkami.
Historia
Temat: Ateńska demokracja.
[Notatki]
Temat: Wojny grecko-perskie.
[Notatki]
Praca domowa: wypisać wady demokracji ateńskiej.
[Notatki]
Temat: Wojny grecko-perskie.
[Notatki]
Praca domowa: wypisać wady demokracji ateńskiej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz